
KeyShot Studio 2025.1: Daha Hızlı ve Etkileyici Render Performansı
Hızlı ile şimşek hızında arasındaki farkı hissedin. KeyShot Studio 2025.1 ile şimdiye kadarki en yüksek hızda render performansına kavuşmaya hazır olun! Bu sürüm, yepyeni aydınlatma özellikleri, kullanıcı taleplerine yönelik arayüz iyileştirmeleri ve çok daha fazlasını içeriyor.
%20’ye Varan Daha Hızlı Render Performansı
Artık proje teslim tarihlerini dert etmeyin. Studio’nun bu en yeni sürümü, her zamankinden daha hızlı ve duyarlı bir render deneyimi sunuyor. Uygulamayı başlatır başlatmaz daha akıcı bir kullanım hissi yaşayacaksınız.
Ayrıca, bump ve normal dokuları kullandığınızda GPU modundaki render süreleri de kısaltıldı. Bu sayede tek kareyi (frame) oluşturma süresi kısalıyor ve görüntüdeki parazit (noise) çok daha hızlı ortadan kalkıyor.
Sahnenizin karmaşıklığına bağlı olarak performans kazancının boyutu değişebilse de, ortalamada %20’ye varan bir hız artışı bekleyebilirsiniz.
Planar Lights: Softbox Aydınlatmayı Kolaylaştırıyor
Deneyimli tasarımcılar, gerçekçi render’lar oluşturmak için fotoğraf stüdyolarında kullanılan aydınlatma tekniklerinden yararlanmanın şart olduğunu bilir. Gerçek hayatta (IRL) fotoğrafçılar, yumuşak ve hoş aydınlatma elde etmek için çoğunlukla “softbox” adı verilen büyük ışık difüzörleri kullanır. Daha önce KeyShot Studio’da bu etkiyi Area Light (Alan Işıkları) ile taklit etmek mümkündü, ancak sonuçlar her zaman istenilen kadar etkili olmayabiliyordu.
İşte bu nedenle KeyShot Studio 2025.1, gerçekte fotoğrafçıların kullandığı softbox’ları taklit etmek üzere özel olarak tasarlanmış Planar Lights özelliğini sunuyor. Planar Lights, fiziksel softbox’lara benzeyen “barndoor” (ışık kanatçıkları) içeriyor. Bu kanatçıkların boyutlarını ve açılarını kolayca ayarlayarak, gerçek hayattaki fotoğraf stüdyolarına benzer aydınlatma kurulumlarını daha hızlı ve zahmetsizce oluşturabilirsiniz.
Yeni Hızlı ve Basit Işık Konumlandırma
Son sürümde gelen bir diğer önemli yenilik ise fiziksel ışıkları konumlandırmak için tasarlanan yepyeni bir araç. Artık 3D hareket aracına bağımlı kalmadan, ışıklarınızı gerçek zamanlı görünüm (realtime view) üzerinde kolayca yönlendirebilirsiniz. Yapmanız gereken tek şey, fare imlecini sahnenin üzerinde gezdirerek hangi noktayı aydınlatmak istediğinizi belirlemek. Fare tekerleğini kaydırarak da ışığı ürüne yaklaştırabilir veya uzaklaştırabilirsiniz.
Yeni Export Mode ile %60’a Kadar Daha Hızlı Dışa Aktarma
Export Mode, GLB, USD ve KeyShot Web Viewer formatlarında etkileşimli 3D çıktılar üretmenize imkân tanıyor. Bu mod, dışa aktarılacak içeriği önceden görüntüleme olanağı sunarak olası hataları daha erkenden tespit etmenize yardımcı olur. Böylece gerekirse bir parçayı, malzemeyi ya da dokuyu hemen düzenleyebilirsiniz.
Ek olarak, dışa aktarma işlemlerinin genel performansı da iyileştirildi. Bu, dışa aktarım sırasında çalışan algoritmaların hızlandırılması ve sahnede daha önce işlenmiş kısımların tekrar işlenmemesi sayesinde mümkün oldu. Üstelik 3D çıktılarda parça bazında doku çözünürlüğünü ayarlama işlevi de eklendi. Bu sayede görsel kalite ile dosya boyutu/karmaşıklık arasındaki dengeyi daha iyi sağlayabilirsiniz. Sahnenizin boyutuna ve donanımınıza bağlı olarak %60’a varan hız artışına şahit olabilirsiniz.
Diğer Güncellemeler ve İyileştirmeler
- Scriptable Re-tessellate: Re-tessellate aracını artık scripting API’si üzerinden çalıştırabilirsiniz. Bu, KeyShot Studio’yu arka planda (headless) çalıştırarak otomatik bir iş akışıyla CAD dosyalarını işlemek anlamına geliyor.
- GPU Modunda Yuvarlatılmış Kenarlar: CAD modellerinde genelde yer almayan fakat gerçekçi aşınma ve yıpranma efektleri için çok önemli olan Yuvarlatılmış Kenarlar (Rounded Edges) işlevi, Studio 2025.1’de düzeltildi ve artık GPU modunda sorunsuz çalışıyor.
- Solidworks, Alembic ve Collada için Daha İyi CAD Entegrasyonu: Solidworks kullanıcıları, Studio ile birlikte daha güvenilir bir eklentiye kavuşuyor. Ayrıca, Alembic dosyalarının n-gon’larla içe aktarılması artık Studio’da çökme sorununa yol açmıyor. Collada içe aktarıcı da güncellendi ve üçüncü taraf kütüphanedeki bilinen güvenlik sorunları giderildi.
- Animasyonlarda Parçaları Gizleme: “Hide Events” adı verilen yeni bir animasyon türü sayesinde, sahnedeki parçaların görünürlük durumunu zaman içerisinde kontrol edebilirsiniz. Bu özellik, saydamlığı kademeli olarak azaltmıyor ancak mevcut saydamlık geçiş eğrileriyle birlikte çalışarak parçaların başlangıçtaki görünürlük durumunu ayarlamak için kullanılabiliyor.